Majdeena Naffesa Hasyeema

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday, July 4, 2011

[22june'11]...Majdeena Naffesa Hasyeema....


Majdeena Naffesa Hasyeema

(kemuliaan agama, paling brharga/brnilai, brakhlak mulia dn brmaruah)

Syukur kehadrat Allah...lahirnya Majdeena Naffesa Hasyeema Bt. Mohd Nizam Hashim, pada 22june11 bersamaan 20rejab1432h yg lalu pelengkap penantian aku dn nadia selama hampir 5thn dlm perkahwinan kami. setelah melalui dugaan demi dugaan dgn 4keguguran + 1kematian dlm kandungan dan kini kandungan ke6, akhirnya lahir puteri permata hati aku dn nadia....

Tanggal 22june11....spt yg aku masukkn dlm thread ucapan lahir aku..."bulan kelahiran dn ketiadaan".. aku brsyukur sgt2.....setelah dimasukkan ke wad pd 20june11, yg mana pada pendapat Pakar O&G utk jalankan prosedur operate ke atas wife aku...(kerana bimbang, trjadinya komplikasi jntung bb trhenti spt sblum ni..) tp, wife aku snggup utk melahirkan puteri ni...secara normal.

pd, tghmlm 21june11....nadia dimasukkan ke laborroom..krn dh ada bukaan 3sm...mnanggung kesakitan brsalin brmula jam 1.00am shingga mjengah jam 9.15am....kurniaan Illahi, maka Majdeena dilahirkan penuh membawa erti dn mngundang airmata kegmbiraan tidak trhingga dlm hidup kami... sakit yg ditanggung dn mata yg mngantuk keletihan lenyap begitu sj..apabila melihat sekujur tubuh anak kecil yg telah dinntikan begitu lama.... Alhamdulillah.....kini brsama dn brsedia ditatapi dn dibelai oleh ayah dn maknya...

22june11, jam 9.15am....
aku skadar mesej kepada yg trmmpu....hati gmbira....trharu.
pd mulanya...hati agk gusar, apabila anak yg dilahirkan tidak brgerak dn tidak menangis walopun sedikit.... shingga lah 5-10min kemudian....setelah aku diarahkan meninggalkan nadia dn bb dlm blk brsalin utk proses seterusnya...br kedengaran suara prtama ank aku menangis..pherghhhhhhh, alhamdulillah......sujud pd Allah...syukur pd Allah.....

23june11.....
nadia dn bb...discaj dr PPUKM apabila kedua2 didpti sihat sepenuhnya.. kepada yg call dn texting aku spnjang tempoh2 trsebut.....terima kasih byk2..... yg dtg melawat kami di spital....terima kasih byk2.... yg dtg ke rumah aku.........jg terima kasih byk2.....terima kasih sgt2... doa2 kalian...mnjadi penawar buat nadia dlm meniti saat2 tersebut..... smoga Allah sj yg mmbalas jasa2 tuan/puan.

kpd sahabat2 yg tahu akan perihal penantian ini....
ini lah...."anak" tuan/puan jg......moga diteruskn brdoa utk kesihatan yg berterusan kpd anak ini..dn ank2 tuan/puan. trgmbar wajah yg amat ceria pada nadia..... Alhamdulillah....


bermula chapter baru dlm hidup aku dn nadia.......
"..dan sesungguhnya, aku mohon perlindungan untuknya serta anak-anak keturunannya kepada pemeliharaan Engkau drpada syaitan yg terkutuk...."...aminnn....


[22june'11]...lahirnya Majdeena Naffesa Hasyeema....

3 comments:

ana said...

tahniah..tahniah...tahniah
(aduss...nape aku bc n3 gembira ni dgn mengalir air mata?)

zam&nadia said...

thnx sahabat....sntiasa ikuti perkembangan aku.....
di blog ini la...utk aku lakar perihal aku....kisah hidup aku....

salam ukhuwah

Adaa Atan said...

salam nizam, masa kami reunion blk dgn nad hari tuh, dia blom preggy. byk cerita sedih ttg kandungan sebelum nya. tp kami semua sentiasa doa yg baik utk nad. kegembiraan nad jumpa kami semua hari tuh, menceriakan malam berbuka. tak sangka, lepas beberapa ketika berutusan melalui FB message, nad bagi kami khabar gembira tuh yg dia pregnant. hanye melalui cerita di fb, dpt kami rasa kegembiraan dia. dan skrg, dia menurunkan semua ilmu pada kami plak. hehehhehe.